h1

Kosta

april 28, 2013 @ 18:06

När jag fyllde år förra månaden fick jag i present av A att åka till Kosta och testa glasblåsning.
Så jäkla kul var det! Och nåt jag velat göra så länge jag kan minnas. En sak att checka av på listan av saker att göra innan man trillar av pinn. (:

Vi gjorde varsitt glas och jag fick även göra en skål. Glasblåsaren sa att jag blåste perfekt, woho!
Och nu har man verkligen mer förståelse varför glas kostar som det gör, vilket jobb och hantverk!

Vi var även på hyttsill på kvällen vilket var en upplevelse i sig (:

One comment

  1. men alltså åh vad roligt! hade också velat testa det 🙂



Kommentera

