h1

Prag del 2 sista delen

maj 31, 2012 @ 10:26

Vi började dagen med att åka till en marknad. Oj vad man kunde pruta!

Minnesmärke över kommunismens offer vid Václavplatsen.

Sen åkte vi upp till Petřínkullen.

Helt plötsligt ser jag min nisse sitta här och glo, skum typ haha.

Jag i ett träd.

Lennonmuren.

Hänglås vid ”lilla venedig”. ”Enligt gammal österländsk tradition får förälskade par evig kärlek om de låser fast ett hänglås på en bro och sedan kastar nyckeln i floden.”

Gatumusikanter på Karlsbron.

Astronomiska klocktornet.

Gamla stans torg.

Gamla judiska kyrkogården.

Pragborgen.

Så jäkla gott! A beskrev det som en rund kanelbulle, jag tyckte mer att det smakade som wienerbröd.

Crepes.

Efter tolv timmar av upptäcksfärd gick vi tillbaka till hotellet.

Morgonen efter flög vi hem. Första gången med Norwegian men absolut inte den sista! Grymt mycket bättre än Ryanair.

2 kommentarer

  1. Verkar som en riktigt frän stad! 🙂 Mysigt värre!


  2. Åh vad mycket härliga foton! Vad sugen jag blir på att resa!



Kommentera

