h1

Praktik

november 11, 2010 @ 16:30

Nu har jag varit på praktik i två dagar, det går bra fast det är väldigt mycket som man ska ta in på en gång.
Börja skolan igen, praktisera, flytta hemifrån allt kom samtidigt. Ja vi får se hur det blir det handlar ju bara om 20 veckor.
Det första jag fick göra igår var att flytta en nyfödd kalv i skottkärra till ett eget bås.
Världens sötaste kille som jag har matat med råmjölk. Annars har jag fått göra allt man kan tänka sig.
Varit med på insemination bland annat haha, snusk. Och jag luktar, nåt förbannat. Hoppar in i duschen så
fort jag kommer hem på dagarna.

Dessa två dagar har jag jobbat 8-16 helt normalt liksom men imorgon ska jag börja…wait for it… 5!?
Alltså jag orkar inte hahaha. Jag kommer försöka jobba andra passet resten
av praktiktiden som är 11-19:30 (eller tills det är klart) annars kommer jag aldrig träffa A eftersom jag
kommer behöva lägga mig när han kommer hem på kvällarna.

Kommentera

