h1

Gastroskopi

januari 13, 2009 @ 16:26

Nu är jag hemma från gastroskopin, det var inte en upplevelse jag vill uppleva igen.
(Inte fan ler man som på bilden ovanför och så är det en aning modernare).
Mamma var med (eftersom min pojkvän är klen) och det var först efteråt jag kom att tänka
på hennes ”rädsla” för spyor. Stackars lilla mamma, men det gick ju bra.

Jag fick bedövning i munnen, den smakar skit fast det visste jag sen tidigare.
Sen tog de fram den där förbannade slangen med en lampa, blääää.

Det var sjukt jobbigt att få ner den i halsen, spyreflexerna satte igång och det kändes som läkaren
tryckte på med slangen.

Jag blundade först, men sen när jag trodde han var påväg ut med slangen för
jag kände den åka ut från magen kollade jag för att bara få se honom trycka ner den igen.
Jag tror det var då den första riktiga spyan kom.
Och det var då jag rörde på mig för första gången och ville skrika åt läkaren att dra ut skiten.

Haha förlåt inget kul för er att läsa men vad vi skratta åt det efteråt, mamma tyckte jag lät som ett
sjöodjur, hahahaha. Jag hörde mig själv och det var så sjukt konstigt. Usch och blä.

Tack och lov att det nu är gjort och jag slipper göra det igen.

3 kommentarer

  1. Jag har gjort det för ca 1 år sen och jag kan säga att det var bland det värsta jag gjort. Jag gör aldrig mer om det, de ska jag lova! :O(


  2. Usch det låter inte alls kul, hoppas jag aldrig behöver göra en.


  3. […] Iallafall kördes det in en fiberkamera i näsan och ner till halsen två ggr. Fick flashbacks till gastroskopin men tack och lov kändes det knappt nåt. Den andra läkaren sa att jag såg irriterad ut längst […]



Kommentera

