h1

60’s

november 5, 2008 @ 0:48

Jag känner fortfarande att jag föddes i fel årtionde.
Det var meningen att jag skulle fötts på 50-talet och varit tonåring på 60-talet.
Jag skulle gått runt i puffiga klänningar med lika puffigt hår, samlat LP-skivor,
dansat med söta pojkar med brunt lockigt hår, skrikit mig hes på en Beatleskonsert,
hängt på ett litet café med en jukebox… Ja nu kom jag utanför ämnet
som jag skulle skriva om nämnligen Otis Redding.
Han omkom i en flygolycka endast 26 år gammal men hann ändå spela in helt underbar låtar.

Kommentera

