h1

Sumo

oktober 27, 2008 @ 19:57

SOV GOTT ÄLSKLING

Sumo
2 Februari 2006 – 20 Augusti 2008

Har fortfarande inte greppat att du är borta. Vill inte greppa.
Ett bevis på det är att jag bröt ihop totalt i bilen påväg hem igårkväll.
Men jag vill kunna minnas dig utan gråt i halsen och istället med ett leende.
Så det här blir som ett minne för dig, som jag kan gå in och kolla på när saknaden blir för stor.

Jag minns första gången jag träffade dig, hade lånat hem en kamera från skolan för att ta kort, har massor med kort som minne från första gången jag träffade dig raring. En mjuk björn med jättetassar.
Sen dess har du alltid varit min favoritmodell och jag vet inte hur många foton jag har på dig.

Minns din mjuka päls du hade när du var valp, det mjukaste i världen.
Den pälsen du hade lite av i nacken när du blev äldre.

Jag kommer så väl ihåg när du fortfarande var valp och sov på mitt bröst med nosen i min hals flera timmar om dagen.

Jag minns hur kul det var första gången du lyfte på benet när du kissade och du blev så glad att jag blev så glad.

Jag kommer sakna hur vi båda blev lika glada av att se varandra fastän det ibland bara gick några minuter emellan.

Jag kommer sakna när jag hörde dina tassar mot golvet när du kom inspringande i mitt rum.
Du skulle alltid ha min uppmärksamhet, du kunde göra vad som helst för att jag skulle kolla åt ditt håll.

Du älskade bär i alla dess former, du var så söööt när du knipsade av hallon från grenarna försiktigt försiktigt, haha.

Jag älskade hur vi kunde ligga i sängen på dagarna och du tryckte dig mot mig när vi låg sked, haha.
Och ibland ville du komma upp i hängmattan

Jag kommer sakna hur du luktade när jag hade ansiktet mot din nacke och att pussa dig mellan ögonen på nossvängen.

Jag kommer sakna hur du stannade mitt framför mig när vi var ute och gick för att du ville att jag skulle bära dig, din latmask. Och hur du alltid stannade upp när vi var halvvägs för att gosa lite.
Hur du blev knäpp och studsade som en kanin rakt ner i diket. Sen skulle du bära ditt koppel, inte för att du hade på dig det så ofta men du skulle ändå bära det.

Jag minns när vi råkade skrämma en kanin på gärdet när du var liten och du sprang efter den fast du studsade precis som kaninen hela vägen.

Hur du kunde ligga på samma kudde som mig och vi tittade varandra rakt i ögonen. Haha låter som en kärlekshistoria men det var det ju på sätt och vis.

Jag kommer sakna dina pussar som jag fick vare sig jag sa puss eller inte.

Jag kommer sakna att lära dig nya trick, du lärde dig så snabbt och dansade så fint.

Jag kommer sakna hur du vallade oss och bet i hälsenorna om vi gick åt olika håll. Cp 😛

Hur du alltid ville ta min tax jag hade i sängen och du smög försiktigt fram och kollade på mig och om jag skulle säga att du fick ta den. Jag gav den till din husse innan jag åkte till London, tänkte att du skulle få ha den hos dig på djursjukhuset.

Du gick alltid med mig överallt fastän du inte fick för din husse och matte.
Du åkte med mig i bilen och skulle försöka krypa upp i mitt knä för att se bättre, eller när jag sa ”ser du nåt” och du ställde båda tassarna på bildörren.

Jag minns hur ont det gjorde i mig när jag läste sms:et om att du var borta.
Har aldrig varit med om värre, min bästa vän.

Jag kommer sakna allt som hade med dig att göra, och minnas allt älskade lilla Sumo.

Kommentera

