h1

Andrei

februari 25, 2007 @ 20:11

I dag gästar jag, Andrei, Lisettes blogg. Det kan ni som läsare följa med i. Det är ingen nyhet, men viktig samhällsinformation. Då undrar ni ju givetvis, som läsare, vad har han att säga? Det är så sant, inte mycket, men visst har jag åsikter. Och det är om mycket. Men inget som ni har med att göra, som läsare.

Jag har i min filosfi konstaterat att bloggandet i Sverige har ökat lavinartat, frågan är varför – vad är det människor vill uppnå med att kåsera, berätta och tillfredställa sig själva och andra. Förmodligen inget med behovet av att uttrycka sig tycks börja bli relvant och påtagligt, därmed krävs också ett större bemötande av detta. Och det gör jag så gärna genom att skriva detta. Dock ska jag medge att jag dålig läsare av bloggande svenskar. Tur är väl det. Annars hade man fått många andras problem och framgångar på halsen. Med andra ord en blogg är ett sätt att uttrycka sig, men frågan är om det inte bara är just det. Det leder ingenvart och det ger en smak av envägs kommunikation, precis som myror och många andra mindre varelser. Tack och lov är vi människor. Det var vad jag hade att säga. Nu kanske jag ska starta en blogg. Vem vet.

Kommentera

