h1

Facit

januari 11, 2007 @ 13:06

3:an var falsk, jag har faktiskt aldrig brutit något.
Vilket är konstigt eftersom jag är en sån olycksfågel.
Här kommer en förklaring på de sanna påståendena.

1. Jag har blivit påkörd av en bil

Skulle cykla till bokhandeln när jag var 12, skulle bara korsa en liten väg. Det var buskar ivägen så jag såg inte att personen ifråga blinkade och hon såg inte mig.
Jag slog rakt på motorhuven och flög iväg en bit. Den smärtan alltså, jag tror inte jag kände mina ben så jag släpade mig mot kanten av vägen. (ifall föraren skulle köra iväg, man vet aldrig) Men hon var väldigt snäll. Chockad var hon såklart. Det var precis utanför vår längehet så jag fick hjälp in.

2. Jag fick mitt namn från en upphittade papperslapp

Vad jag har hört så tappade min granne en lapp med namnet Lisette på i vår hall. (Lisette är deras kusin) Sen satte pappa den på spegeln och såg det senare och tyckte det var fint/passande eller nåt 😛

4. Jag har minst ett ärr vid varje öga
Jag är en olycksfågel som ni nog förstår. Har flera ärr vid varje öga. Gick in i en klädhängare (ni vet en sån där krock som finns i omklädningsrum) när jag skulle leka blindbock eller nåt på väg in till barngympan.
En annan gång bråkade jag och min bror om vem som skulle sitta i fåtöljen.
Han puttade iväg mig efter ett tag och jag hamnade på mamma som sov i soffan som blev rädd och puttade iväg mig och jag slog i ögat i bordskanten.
Haha fy fan vad klantig jag är.

5. Jag har cyklat rakt in i en cementsugga
Mina grannar hade precis lärt mig cykla och de ville ta med mig in till Tibro och äta på bar & grill men pappa ville absolut inte släppa iväg mig på cykel så långt bort så vi cyklade ner till Örlen.
Jag hade bara lärt mig trampa och inte svänga eller bromsa (jag vet det låter helt sjukt)
men iallafall så kom vi nercyklandes nerför backen mot Örlen och rakt fram stog det en cementsugga.
Min bror, Anna & Krille skrek att jag skulle bromsa, sen att jag skulle svänga men allt gick så snabbt så bang! flög jag vet inte hur högt och hamnade på huvudet,
som tur vad hade jag hjälm och den delade sig mitt itu.
Där kan ni föreställa er vilken smäll.
Jag kommer ihåg att två tanter gick förbi och frågade hur det gick med cykeln.
Cykeln? Herregud är ni dumma eller.
Sen när vi skulle hem vågade jag inte cykla då cyklade de andra ifrån mig.

Det var det. Nu vet ni lite konstig fakta om mig (:

Kommentera

